بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۲/۰۱/۰۶|
      تعداد بازدید: 612
      برگزاری کارگاه آموزشی عفاف و حجاب
       

      کمیته عفاف و حجاب استان فارس به منظور آشنایی همکاران اناث با مزایای حجاب برتر درمحل کار به حضور سرکار خانم متقی اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی عفاف و حجاب  نمود . سرکار خانم متقی با بیان این مطلب که  الگو یکی از طرق سازندگی درمراحل مختلف زندگی است. بسیاری از بی هدفی ها را زاییده بی الگویی اعلام وافزوند :. زبان الگو، زبان عمل است در   نتیجه تأثیری که الگو برافراد می‌گذارد، بسیارعمیق تر و ماندنی تر ازگفتار است. به دلیل اهمیت الگو ادیان الهی و مکاتب بشری سعی درارائه الگو ازنوع خود انسان داشته  اند و ازنقش الگو درآبادانی و ویرانی جوامع غافل نبوده اند  .
      دین مبین اسلام  الگوها و شاخص‌های‌متعالی ‌ارائه داده و انسانها را به پیروی از سیره عملی و نظری آنان دعوت نموده است. اگر درمکاتب ساخته بشر، الگوی عملی وجود ندارد و آنان ناگزیرند ایده آلیستی بیندیشند، خوشبختانه درمکتب اسلام راستین یعنی تشیع، الگوهای بسیاری وجود دارد.  
      دامنه تأثیر گذاری اسوه ها از نظر قرآن اعم از حوزه فردی، اجتماعی و تاریخی است . در حوزه فردی نقش سرمشقها اصلاح مناسبات اجتماعی و سیاسی است و درعرصه تاریخی تأثیر اسوه ها به تغییر و تحول در جهت گیریهای تاریخی   ارتباط می‌یابد. وبهترین الگوی اسلامی را میتوان به حضرت فاطمه زهرا ( س) اشاره نمود