بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • توصیه ها و هشدارهای امنیتی :


      مشتری گرامی بانک تجارت ؛ به‌منظور حفاظت از امنیت حساب و اطلاعات بانکی تان، پیشنهاد می‌کنیم به توصیه‌ها، هشدارهای حفاظتی و آگاهی‌های امنیتی زیر توجه کنید.
    • توصیه‌ها، هشدارهای حفاظتی و آگاهی‌های امنیتی


      • با توجه به امکان افتتاح حساب از طریق کارت ملی و شناسنامه، در صورت سرقت و یا فقدان مدارک سجلی خود، مراتب را در اسرع وقت به مراجع ذیصلاح اطلاع دهید.


      • در صورت سرقت، مفقودی، جعل، خیانت در امانت و موارد مشابه برای چک خود، با مراجعه به یکی از شعب بانک تجارت، نسبت به اعلام درخواست مسدودی برگ چک موصوف اقدام کنید. بانک به مدت یک هفته کاری چک را مسدود می‌کند و تداوم مسدودی، منوط به تسلیم نامه مرجع قضایی از سوی مشتری به بانک است.


      • از واگذاری کارت و اطلاعات آن به دیگران خودداری و هر چند وقت یک‌بار نسبت به تغییر رمز ورود (رمز اول) خود اقدام کنید.


      • برای دانلود اپلکیشن‌های بانکی به‌ویژه همراه بانک تجارت حتما از تارنمای بانک و یا از مارکت‌های معتبر (بازار و مایکت) اقدام کرده و از جستجوی آن از طریق موتورهای جستجو پرهیز کنید.

        • از باز کردن لینک‌های نامعتبر و مشکوک که از طریق پیامک، ایمیل و غیره دریافت می‌شود خودداری کنید.

          مسئولیت ایجاد گذرواژه اولیه در بانکداری اینترنتی با مشتری است و باید در انتخاب گذرواژه مناسب و انتخاب پارامترهای لازم دقت شود.

          هنگام انجام خرید اینترنتی، پیش از واردکردن اطلاعات کارت، از اینکه به «درگاه پرداخت اینترنتی» معتبر هدایت‌شده‌اید، اطمینان حاصل کنید.

          هنگام خرید از فروشگاه‌های اینترنتی از معتبر بودن آدرس نمایش داده‌شده در مرورگر با درج عبارت https در ابتدای آن و وجود علامت تأیید سرویس‌دهنده (معمولاً به‌صورت قفل سبزرنگ) اطمینان یابید.

          آدرس معتبر درگاه‌های پرداخت اینترنتی باید زیر دامنه‌ای از دامنه Shaparak.ir باشند و هرگونه ترکیب دیگری از کلمه Shaparak و هر پسوند دامنه دیگری به‌غیراز ir. غیرمجاز است.

          از درج اطلاعات کارت خود در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی یا صفحات اینستاگرامی یا هر شبکه اجتماعی که توسط بانک یا شاپرک تأیید نشده باشند، خودداری کنید.

          کارت و رمز کارت خود را تا آنجا که می‌شود، در اختیار دیگران قرار ندهید، در فروشگاه‌ها شخصاً اقدام به ورود رمز کرده و از ارائه آن به فروشنده یا علنی کردن آن به هر شیوه دیگری خودداری کنید.

          خریدهای اینترنتی خود را از فروشگاه‌های مطمئن انجام دهید و در خریدهای اینترنتی به وجود «نماد اعتماد الکترونیک» دقت کرده و از اعتبار آن اطمینان حاصل کنید.

          از ابزارهای شخصی امن برای انجام تراکنش‌های بانکی استفاده کنید و مطمئن شوید که ابزارهای شخصی (تلفن همراه، تبلت، رایانه شخصی و غیره) مورداستفاده در تراکنش‌های بانکی از امنیت کافی برخوردار باشند.

          درصورتی‌که از اینترنت WiFi اماکن عمومی مانند رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، مراکز خرید و غیره استفاده می‌کنید تا آنجا که می‌توانید تراکنش مالی یا خرید اینترنتی انجام ندهید و با استفاده از آن به برنامه‌های همراه بانک و اینترنت بانک خود وصل نشوید.

          هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز یا پایانه فروش، از عدم وجود تغییرات، دست‌کاری یا نصب تجهیزات اضافی غیرمجاز در بخش‌های مختلف آن اطمینان حاصل کنید. چنانچه در استفاده از خودپردازها با مشکلی روبه‌رو شدید برای رفع مشکل از افراد ناشناس کمک نگیرید و در روزهای کاری به نزدیک‌ترین شعبه مراجعه کرده یا و در روزهای غیرکاری با مرکز ارتباط مشتریان بانک به شماره 1554 تماس بگیرید.

          از امنیت رمزهای خود اطمینان یابید. توصیه می‌شود رمز اول و دوم کارت را به‌صورت دوره‌ای تغییر دهید. از روال‌های تغییر رمز و مسدودسازی کارت که توسط بانک شما ارائه‌شده است مطلع باشید تا بتوانید در مواقع ضروری رمز خود را به‌سرعت تغییر یا کارت خود را مسدود کنید.

          در انتخاب رمز کارت از به‌کارگیری اعداد مرتبط با داده‌های شخصی مانند سال تولد، شماره شناسنامه که قابل حدس هستند، اجتناب کنید. از یادداشت کردن اطلاعات کارت از جمله رمز اول یا دوم در مکان‌های ناامن خودداری کنید.

          در محصولاتی مانند BNPL، آسان خرید، «پی‌بار» و «کالانو» که بخشی از فرآیند اعطای تسهیلات ‏/ اعتبار به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود لازم است موارد امنیتی را در استفاده از اپلکیشن‌ها رعایت کنید.

          به‌موجب مفاد ماده (9) «آئین نامه تبلیغات در حوزه پولی و بانکی کشور» مصوب دی ماه 1398 هیات وزیران، انجام هرگونه تبلیغات در زمینه خرید و فروش تسهیلات بانکی ممنوع اعلام شده و در صورت اطلاع از خرید و فروش تسهیلات بانکی و یا انتشار آگهی‌های تبلیغاتی در این ارتباط، بانک نسبت به فسخ قرارداد اقدام خواهد کرد و تسهیلات گیرنده ملزم به بازگرداندن اصل، سود و خسارات ناشی از عملکرد خارج از قرارداد تا زمان تسویه است و افراد خاطی به مراجع قضایی ذیصلاح معرفی می‌شوند.

          با توجه به اهمیت گواهی‌های تمکن مالی، صورتحساب‌ها و سایر مدارک مالی صادره برای سفارتخانه‌ها، اداره‌های مهاجرت و سایر مراجع ذیربط، جعل در موارد موصوف، عواقب جبران ناپذیری برای مشتری و بانک از جمله ممنوعیت اقدام برای ویزای مشتری، خدشه در حسن شهرت و غیره به‌دنبال خواهد داشت. بنابراین با توجه به اینکه سنجش اصالت این اسناد از طریق مراجعه به سایت بانک یا استعلام، برای مراجع ذیربط قابل تشخیص است، از هرگونه تغییر در مندرجات مدارک مالی و ارائه اطلاعات خلاف واقع اجتناب شود.

          برای مطالبه تمام یا بخشی از وجه ضمانتنامه، ارایه نسخه اصلی ضمانتنامه از سوی ذینفع به بانک، الزامی است و برای این منظور ذینفع باید در حفظ و نگهداری نسخه اصلی ضمانتنامه دقت کند.



    • مقاله های امنیتی
    • ویدیو کلیپ